B. Wielders: 'Vanuit een pedagogisch perspectief' (Opleiding)
zondag 17 februari 2019 00:00 - 00:00- € 0,00
= Plaats beschikbaar | |
= Wachtlijst | |
= Last minute (mogelijk een ander tarief) |
|
= Inschrijfperiode nog niet gestart | |
= Inschrijven niet mogelijk |
Algemene informatie
Organisatie
Status | Inschrijven niet mogelijk |
Inschrijving mogelijk vanaf | 19-11-2018 |
Inschrijven voor | 17-1-2019 |
info@kinderenlerenpaardrijden.nl | |
Website | kinderenlerenpaardrijden.nl/ |
Locatie
Adres | Holzik Stables Allemansveldweg 150 7536 PE ENSCHEDE |
Telefoon | +31534305310 |
Mobiel | +31627033021 |
info@holzikstables.nl | |
Website | www.holzikstables.nl |
- Korte omschrijving
- Aanvullende informatie
Inschrijven via info@kinderenlerenpaardrijden.nl
Voor meer info klik op details
Voor meer info klik op details
Deze bijscholing wordt georganiseerd door Barbara Wielders. Voor vragen kunt u direct contact opnemen met de organisator via kinderen@lerenpaardrijden.nl
Er worden 80 theoriepunten toegekend op de overige kwalificaties voor KNHS instructeur licentiehouders.
Programma:
Cursusdag Lesgeven aan kinderen
‘De les & Wat als het anders loopt?’
• Praktische Informatie
Lestijd: 10.00-16.00
Kosten Deelnemers: €80
Inclusief: koffie/thee, lunch, cursusmateriaal en deelname certificaat.
• Inhoud & Tijd
Ochtendprogramma
10.00-10.30: Introductie cursusdag en kennismaking deelnemers
10.30-12.30: De les
Onderwerpen:
Hoe deel je kinderen in; op leeftijd of niveau?
Wat doe je wel en juist nog niet met verschillende leeftijdsgroepen?
Welke (motorische en cognitieve) vaardigheden passen bij welke leeftijd?
Beginners, gevorderden en ervaren ruiters bij kinderen...hoe kijk je hiernaar?
Verhouding inspanning en ontspanning bij kinderen tijdens de les.
Spelvormen
Lesvoorbereiding/indeling qua concentratie bij kinderen (verschillende niveaus)
Lesontwerp en bijbehorende doelen
Lunch 12.30-13.30
Middagprogramma
13.30 - 15.30: Wat als het anders loopt?
Ondanks alle voorbereidingen en kennis, verloopt paardrijles geven aan kinderen vaak anders dan gepland. De deelnemers gaan aan de slag met eigen (ingewikkelde) praktijksituaties. Ondanks dat de praktijk onder de loep wordt genomen, is dit een theoretisch onderdeel. Afhankelijk van de groep en de locatie worden hier verschillende werkvormen voor gebruikt. Intervisie, analyse model of reflectie-ronde. In alle gevallen komen onderstaande onderwerpen aan bod.
Datum
• Delen ervaringen
• Reflectie op eigen gedrag en vaardigheden
• Inventarisatie leerpunten
• Tips en trucs uit de praktijk
15.30-16.00
Dag evaluatie en afsluiting
Er worden 80 theoriepunten toegekend op de overige kwalificaties voor KNHS instructeur licentiehouders.
Programma:
Cursusdag Lesgeven aan kinderen
‘De les & Wat als het anders loopt?’
• Praktische Informatie
Lestijd: 10.00-16.00
Kosten Deelnemers: €80
Inclusief: koffie/thee, lunch, cursusmateriaal en deelname certificaat.
• Inhoud & Tijd
Ochtendprogramma
10.00-10.30: Introductie cursusdag en kennismaking deelnemers
10.30-12.30: De les
Onderwerpen:
Hoe deel je kinderen in; op leeftijd of niveau?
Wat doe je wel en juist nog niet met verschillende leeftijdsgroepen?
Welke (motorische en cognitieve) vaardigheden passen bij welke leeftijd?
Beginners, gevorderden en ervaren ruiters bij kinderen...hoe kijk je hiernaar?
Verhouding inspanning en ontspanning bij kinderen tijdens de les.
Spelvormen
Lesvoorbereiding/indeling qua concentratie bij kinderen (verschillende niveaus)
Lesontwerp en bijbehorende doelen
Lunch 12.30-13.30
Middagprogramma
13.30 - 15.30: Wat als het anders loopt?
Ondanks alle voorbereidingen en kennis, verloopt paardrijles geven aan kinderen vaak anders dan gepland. De deelnemers gaan aan de slag met eigen (ingewikkelde) praktijksituaties. Ondanks dat de praktijk onder de loep wordt genomen, is dit een theoretisch onderdeel. Afhankelijk van de groep en de locatie worden hier verschillende werkvormen voor gebruikt. Intervisie, analyse model of reflectie-ronde. In alle gevallen komen onderstaande onderwerpen aan bod.
Datum
• Delen ervaringen
• Reflectie op eigen gedrag en vaardigheden
• Inventarisatie leerpunten
• Tips en trucs uit de praktijk
15.30-16.00
Dag evaluatie en afsluiting