Kinderen leren paardrijden / Alles doet er toe (Opleiding)
zondag 16 februari 2020 00:00 - 00:00- € 0,00
= Plaats beschikbaar | |
= Wachtlijst | |
= Last minute (mogelijk een ander tarief) |
|
= Inschrijfperiode nog niet gestart | |
= Inschrijven niet mogelijk |
Algemene informatie
Organisatie
Status | Inschrijven niet mogelijk |
Inschrijving mogelijk vanaf | 23-1-2020 |
Inschrijven voor | 10-2-2020 |
info@barbarawielders.nl |
Locatie
Adres | Jose Westerhof-Luijks Instructrice Onze Lieve Vrouwe ter Duinenlaan 191 4641 RM OSSENDRECHT |
Telefoon | 0164-672348 |
Fax | 0164-672348 |
stal.westerhof@hetnet.nl |
- Korte omschrijving
- Aanvullende informatie
Bijscholing door Barbara Wieldes
Inschrijven kan alleen via de organisator : info@barbarawielders.nl
Inschrijven kan alleen via de organisator : info@barbarawielders.nl
Deze bijscholing wordt georganiseerd door Barbara Wielders Voor vragen kunt u direct contact opnemen met de organisator.
Voor deze bijscholing worden 35 theoriepunten toegekend aan KNHS instructeur licentiehouders op de overige kwalificatie.
Programma:
Deze bijscholing betreft een theoretische na- bijscholingsdag/training voor instructeurs. Gericht op het pedagogische aspect tijdens het lesgeven aan kinderen.
De inzet is het optimaal leren begeleiden van kinderen op sociaalpedagogisch gebied. Oog voor vele thema’s die zich, naast de techniek van leren rijden, ook voordoen.
Zoals:
• (faal) angst
• Veiligheid geven & uitdaging bieden aan kinderen
• Zelfreflectie
• Omgaan met ouders
• Gespreksvaardigheden
• De kunst van het observeren
• Positieve bekrachtiging
• Ontwikkelingskenmerken van kinderen
• Persoonlijke kracht inzetten
• Vertrouwensrelatie
Tijdens deze scholing dag wordt de pedagogische theorie benaderd vanuit praktijksituaties van de deelnemers. Naast theorie staan eigen ervaringen en de dagelijkse praktijk centraal.
• Wat doe je als een kind blijft huilen?
• Wanneer moet en wanneer mag een kind galopperen?
• Hoe bepaal je welk kind op welke pony mag rijden?
• Ouders langs de kant van de rijbaan? Hoe ga je daarmee om?
• Het lukt een kind maar niet om uit te voeren wat jij zegt. Wat doe je?
• Na een valpartij wil een kind niet meer rijden. En nu?
Deze vragen kunnen het instructeurs heel lastig maken. Want het heeft weinig met de technische kant van het leren rijden te maken, maar alles met de sociaalpedagogische benadering van kinderen en hun ouders. Als er geen gehoor wordt gegeven aan een goede begeleiding op dit gebied, stagneert de ontwikkeling tot vaardige ruiter. Scholing en training is daarom van essentieel belang voor instructeurs die lesgeven aan kinderen.
Voor deze bijscholing worden 35 theoriepunten toegekend aan KNHS instructeur licentiehouders op de overige kwalificatie.
Programma:
Deze bijscholing betreft een theoretische na- bijscholingsdag/training voor instructeurs. Gericht op het pedagogische aspect tijdens het lesgeven aan kinderen.
De inzet is het optimaal leren begeleiden van kinderen op sociaalpedagogisch gebied. Oog voor vele thema’s die zich, naast de techniek van leren rijden, ook voordoen.
Zoals:
• (faal) angst
• Veiligheid geven & uitdaging bieden aan kinderen
• Zelfreflectie
• Omgaan met ouders
• Gespreksvaardigheden
• De kunst van het observeren
• Positieve bekrachtiging
• Ontwikkelingskenmerken van kinderen
• Persoonlijke kracht inzetten
• Vertrouwensrelatie
Tijdens deze scholing dag wordt de pedagogische theorie benaderd vanuit praktijksituaties van de deelnemers. Naast theorie staan eigen ervaringen en de dagelijkse praktijk centraal.
• Wat doe je als een kind blijft huilen?
• Wanneer moet en wanneer mag een kind galopperen?
• Hoe bepaal je welk kind op welke pony mag rijden?
• Ouders langs de kant van de rijbaan? Hoe ga je daarmee om?
• Het lukt een kind maar niet om uit te voeren wat jij zegt. Wat doe je?
• Na een valpartij wil een kind niet meer rijden. En nu?
Deze vragen kunnen het instructeurs heel lastig maken. Want het heeft weinig met de technische kant van het leren rijden te maken, maar alles met de sociaalpedagogische benadering van kinderen en hun ouders. Als er geen gehoor wordt gegeven aan een goede begeleiding op dit gebied, stagneert de ontwikkeling tot vaardige ruiter. Scholing en training is daarom van essentieel belang voor instructeurs die lesgeven aan kinderen.